Monday, 26 September 2011

HAK MILIK KEKAL PART FINALLE

“Ayra, turun sayang. Nanti lambat.”
Arif Mikhail bergegas naik ke atas apabila berkali – kali nama Ayra Maya dilaung dari tingkat bawah tidak bersahut. Jam dinding dikerling. Jarum panjang hampir menginjak nombor 9. Tak kerja ke isteri aku hari ni. Rambut yang berserabut sedikit diselak ke belakang. Sebelah tangan memusing tombol pintu bilik tidur mereka. Suara Barry White berkumandang di seluruh ruang bilik.
I can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Right or wrong
Baby right or wrong
Compact Disc player dituju. Volume diperlahankan.
            Ayra.
Serta merta riak muka Arif Mikhail berubah melihat Ayra Maya masih belum bersiap dan sedang bermalasan di atas katil.
            I’m not feeling well. MC lah hari ini. Tak pun berhenti kerja terus.
            “Kenapa tak bagi tahu awak rasa tak sihat. Jom pergi klinik.
            Mikhail, saya nak rehat kat rumah je. Please…just stay here with me.
Ayra Maya menarik tangan Arif Mikhail yang sedang duduk menghadapnya agar berbaring di sisinya. Arif Mikhail akur. Kepala Ayra Maya dipangku. Tangan kanannya yang berotot menjadi alas kepala Ayra Maya. Tangan kiri Arif Mikhail lembut memeluk tubuh Ayra Maya yang lesu.
            I’m sorry about yesterday.”
***
Evo dirembat laju. Lamborghini Gallardo milik Tengku Ashraff yang diparking di sisi jalan dirempuh dengan sengaja. Arif Mikhail membrek Evo dengan mengejut. Bonet belakang dibuka. Sebatang kayu golf five wood ditarik.
Prangggg!!! Cermin hadapan kereta Tengku Ashraff berkecai. Sekuat tenaga Arif Mikhail menghayunkan kayu golf tersebut. Kalau setakat kereta buatan Malaysia, sekali hayun pun boleh berkecai tapi ini Lambo bhai!!! Nak terkeluar urat – urat hijau Arif Mikhail.
“Mikhail!!!”
Mendengarkan jeritan Ayra Maya, Arif Mikhail yang sedang membayangkan cermin kereta Tengku Ashraff sedang berkecai tersentak. Cermin Lamborghini sah – sahlah bullet proof. Bukan setakat terkeluar urat hijau Arif Mikhail menghayun wood five, uratnya pecah pun belum tentulah cermin tu pecah. Jadi daripada buat kerja yang sia – sia baik kepala Tengku Ashraff ni yang bersepai. Langkah Arif Mikhail laju diatur ke arah Ayra Maya pula. Tangan kanan masih erat memegang kayu golf five wood  sementara tangan kiri menarik Ayra Maya kasar. Tengku Ashraff tergamam melihat tindakan spontan Arif Mikhail.
            “Woii..kau gila ke?”
Jerit Tengku Ashraff melihat Evo Arif Mikhail yang remuk di hadapan dan badan kereta Lamborghini Gallardonya yang bercalar dan kemek sedikit dibahagian sisi.
            “Ni amaran pertama dan terakhir aku! Ayra, hak milik aku seorang!”
            “Woi...kau ingat kau hebat? Tu Evo, ini Lamborghini la bhai!”
            “Lamborghini ke, Bugatti Veyron ke aku tak peduli. Kalau kau tak nak muka kau remuk macam kereta tu, cubalah kau usik Ayra lagi.”
Tinggi suara Arif Mikhail menjawab sambil wood five masih kejap di tangan . Tangan Ayra Maya dilepaskan. Jari Arif Mikhail laju menaip SMS.
            What the fuck! This 270k lambo is not comparable to some stupid 85k evo!”
Berang Tengku Ashraff tidak terkawal. Kakinya laju menuju sisi keretanya yang kemek.
            Since you mention that. Listen here! Your car is a race car in definite an F1 car but mine not. Mine is just a street car. But my Evo would smoke your Gallardo on an uphill race, off road, through cones and curves.”
            Are you crazy?”
Tengku Ashraff bengang apabila Arif Mikhail memperlekehkan Lamborghini Gallardo miliknya.
            “Lambo menang kat trek race je bhai! Jalan lurus je bolehlah. Bukak lah mata sikit. Aku nak cakap sekali lagi, kau jangan nak buat Ayra, isteri aku ni macam kat trek sebab dia ni hak aku! Kalau kau nak race, bukan dengan aku, kau cari orang lain! Dasar lelaki tak tahu malu.“
Ayra Maya yang tidak pernah melihat baran Arif Mikhail hanya dia tidak berkutik. Salahnya juga, sepatutnya orang macam Tengku Ashraff tidak boleh diberi muka.
***
            “Saya tak pernah nampak suami saya macam serigala jadian. Sampai demam ni hah.”
Ayra Maya bergurau namun tengkingan Arif Mikhail semalam masih terngiang – ngiang di kepala. Kereta kesayangannya sanggup dikorbankan demi mengajar sepupu tak tahu malu seperti Tengku Ashraff. Itu baru letak tangan kat bahu, kalau lebih daripada tu Tengku Ashraff buat. Ayra Maya menutup matanya. Tak mampu nak difikirkan. Nasib baik juga Azif Mizwan cepat sampai, membawa Arif Mikhail dan Ayra Maya pergi.
            “Okaylah tak demam lagi ni. Terkejut sikit je. Isteri nombor dua saya yang luka parah kat bengkel tu lagi kesian.“
Arif Mikhail meletakkan telapak tangan di dahi Ayra Maya. Memeriksa suhu badan isteri tercinta.
Ayra Maya mencebik. “Risau lagi Miss Evo dia daripada Ms Ayra ya. Merajuk karang.”
Arif Mikhail tersenyum.
            “Betulke tak nak pergi kerja ni?”
            Tak kot. Lagi pun saya dah bincang dengan Uncle. I think I wanna quit.“
            “Sayang, saya marah macam terlebih sikit je semalam tu sebab betul – betul nak mengajar Tengku Ashraff. Saya bukanlah suami yang pendek akal fikirannya. Saya izinkan awak kerja. Saya yakin Tengku Ashraff already got his lesson. It’s better to teach him earlier than it’s too late. I’ll never do that again.”
Arif Mikhail memujuk. Salahnya juga kerana berkasar dengan Ayra Maya semalam. Bukannya dia tak sedar betapa kasarnya dia menarik tangan Ayra Maya. Namun misi utama untuk mengajar Tengku Ashraff lebih menjadi keutamaan.
            That was sikit ? Kalau marah banyak macam mana ya?”
            “Kalau banyak..hmmm..macam apa ya. Aaa..macam Hulk Hogan, spender koyak pastu jadi besar, jadi hijau..eeiiii…”
Arif Mikhail membuat – buat rupa menakutkan Ayra Maya. Pecah ketawa Ayra Maya melihat gelagat suami tercinta.
            “Mikhail, saya serius ni. Saya betul – betul dah buat keputusan nak berhenti kerja.”
            “Kelakarlah. Kerja baru sehari dah nak berhenti? ”
            For our own good baby. Uncle can handle everything. The company will not collapse without me. I want to be a housewife. I am comfortable that way. ”
            “Kalau mem besar dah cakap macam tu, takkan Mike nak marah kan? Lagi lah suka. ”
            Okay let’s celebrate.”
            Wake up. Get ready. Kita keluar jalan – jalan. Makan angin dan makan best – best! ”
Arif Mikhail berdiri di sisi katil. Tangan Ayra Maya ditarik menyuruhnya berdiri.
            “Jap.”
            “Apa lagi sayang. Nak kena dukung ke? Ke nak saya mandikan?”
            “Nak bungkus hadiah ni.”
Ayra Maya bergolek – golek membungkus dirinya dengan comforter Jean Perry yang putih bersih.
            My lazy girl. Come.”
Arif Mikhail menarik Ayra Maya yang enak berbungkus dalam comforter.
            Open me!“
Jerit Ayra Maya.
            Don’t play around lah. Nanti lambat.“
            Come get your present.”
Ayra Maya menjerit lagi. Arif Mikhail geram. Katil dipanjat dan Ayra Maya yang berbungkus dalam comforter ditarik.
            “Nak kena dukung ni.“
Balas Arif Mikhail manja. Kepala Ayra Maya yang tersembunyi di sebalik comforter ditarik ke dadanya yang bidang.
            This is your present.”
Ayra Maya menunjukkan perutnya yang masih kempis dengan jari telunjuk sambil tersenyum manis.
            “Mikhail, Happy Anniversary.”
I can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Yes it's true
Baby yes it's true
Whenever we kiss I get a feeling like this
I get to wishin' that there was two of you
My heart cries out more baby
It feels so nice I want your arms to wrap around me twice

I can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Right or wrong
Baby right or wrong

When you had to go I hated the thought
I always wish the night was twice as long
My heart cries out more baby
I love you so much
I wish that there was more of you to touch

I can't get enough of you baby
Can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Yaaaaa

Whenever we kiss I get a feeling like this
I get to wishin' that there was two of you
My heart cries out more baby
I love you so much
I wish that there was more of you to touch

I can't get enough of you baby
Can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby
Can't get enough of you baby
I can't get enough of you baby


 
p/s: Finally tamat. Terima kasih yang menyokong saya yang baru belajar nak menulis. Terima kasih kepada pembaca yang request HMK disambung. Yang baru lepak kat sini, dulu cerita ni sampai Part II sahaja. Sebab dah janji nak sambung maka saya tunaikan juga walau pun hasilnya tak seberapa.
-lev, RA-


           
           
           

           

16 comments:

  1. sambunglah lg citer ni...citer ni sweet sgt2..sy asyik senyum jer wlpn dah baca byk kali

    ReplyDelete
  2. seriusly awk repeat?
    ermm so far mcm x der idea lg. but i surely cn think bout it. Tq!
    :)

    ReplyDelete
  3. kawaiii..suka la mike tu..
    nak boleh?? hehehe

    ReplyDelete
  4. Miss Kira
    aigo..ok take him. He's urs now..alaa tp kesiannya Ayra

    ReplyDelete
  5. i baca lg & lg..so suwitt this ending..blush2 i baca..
    Macho la Mike!sure be a gud daddy later..Tq Rin..sal sgt suka ini cite!!

    ReplyDelete
  6. pinkytulip17/8/12 5:57 pm

    habissss da
    hadiah ayra best
    bole g smbong KL - la ni permintaan dh nak setahun mini nobel kat blog hua hua
    ade anak22222

    ReplyDelete
  7. hahaha..hai Sal...
    hai pinky tulip...gigih korang layan Ayra-Mikhail ni he...x smbg la...mood tak dtg tp Mikhail & Ayra nanti ada menebeng kat PKB. Layan x Darren & Bell?

    ReplyDelete
  8. muahahaha...ngtkn xpnh bc cte ni tp sekali da bc da, tp bc lagi, sbb bestttt x hengat...hehehehe

    ReplyDelete
  9. best sngat2.. saya suka cita yg sweet. hehe
    cita ni mmg sweet hbis.

    ReplyDelete
  10. What a sweet story. Senang nak faham, tak dramatik yg berjela2. Bahasa santai i loike! Keep up the good job. Looking forward to grab USD.

    ReplyDelete
  11. dead serious, best nya... hahaha.. mohon lah ada lagi...

    ReplyDelete